Loading…

Köpevillkor och personuppgiftspolicy

BILJETT

Allmänt
Dessa villkor gäller vid köp av biljett via e-handelsplattformen KS Biljettservice (nedan även kallad E-handelsplattform) vilken ägs och drivs av Kalmarsalen Konferens och Evenemang AB samt via våra auktoriserade återförsäljare. Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB lägger upp evenemangen på KS Biljettservice och säljer som ombud för externa arrangörer d.v.s. för arrangörens räkning i arrangörens namn.
Genom köp av biljett via ovan nämnda köpkanal godkänner du dessa villkor och bekräftar därmed att du är minst 18 år gammal och/eller i övrigt behörig att ingå avtal om biljettköp, samt att du har läst och förstått dessa villkor och samtycker till vår personuppgiftshantering.
Dessa villkor är underkastat rättsreglerna i svensk lagstiftning.

Kontaktinformation
Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB
Skeppsbrogatan 49, 392 31 Kalmar
Telefon: 0480-42 10 10, support@ksbiljettservice.se
Grupp/företagsbokning (minst 16 biljetter): support@ksbiljettservice.se
Org.nr: 556730 - 4265

Biljettköp via KS Biljettservice (E-handelsplattformen)
När du köper biljetter via KS Biljettservice, skapar ett konto (”Användarkonto”), fyller i dina uppgifter och klickar i rutan där det står "Jag godkänner försäljnings- och leveransvillkoren", så accepterar du dessa villkor och ger ditt samtycke till att vi sparar dina personuppgifter. Vi kommer även förse arrangören av evenemanget med dina personuppgifter. Arrangören kan också komma och kontakta dig med information om evenemanget, samt delge dig information om kommande evenemang.
E-handelsplattformen är utformad för privat bruk och riktar sig huvudsakligen till privatpersoner (konsumenter) eller särskilt godkända näringsidkare. Det är därmed förbjudet att utnyttja Användarkontot för kommersiellt bruk.

Köp som strider mot KS Biljettservice villkor
Vi förbehåller oss rätten att avsluta en användares Användarkonto, stänga av användaren, neka användaren biljettköp och/eller makulera eller spärra köpta biljetter om användaren bryter mot dessa villkor.
När en biljett spärras blir den obrukbar och mister sitt värde. Vid makuleringar på grund av att användaren brutit mot dessa villkor återbetalas inte eventuella distributions- och leveransavgifter. Vi kan även besluta att inte återbetala erlagt biljettpris. Om evenemanget har restriktioner för antal biljetter per köp och kund så får maxantalet ej överskridas eller kringgås.

Allmänt om biljetter
Biljetten ger dig tillgång till det evenemang som biljetten avser så länge streckkoden är giltig och läsbar.
Biljetter eller produkter som annullerats är inte giltiga.
Borttappad biljett ersätts ej.
Biljetten får ej kopieras eller på annat sätt användas flera gånger.
Du får inte förändra, förvanska eller dölja information (såsom exempelvis pris) som är angivet på biljetten.
Biljetten får överlåtas till annan person om det ej tydligt framgår på hemsidan och/eller biljetten att den är personlig.
Den sittplats som anges på biljetten är den som gäller.
Rätt till biljett med rabatterat pris (exempelvis pensionär, barn och student) ska kunna styrkas före inträde till evenemanget beviljas.
KS Biljettservice har rätt att annullera biljetter om dessa försäljnings- och leveransvillkor ej följs.

Byten, återköp och inställt/flyttat evenemang
För dig som konsument
När betalning har skett är du som kund bunden av ditt köp. Distansavtalslagens (2005:59) regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. KS Biljettservice ansvarar inte för biljetter som är köpta av andra personer eller företag än via KS Biljettservice och dess auktoriserade återförsäljare.
Köpt biljett återlöses ej med undantag för om evenemanget ställs in.
Du som kund ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget ej är inställt eller flyttat. Ändringar i repertoaren, ändrat datum, delvis genomfört evenemang och liknande utgör inte ett inställt evenemang. Vid inställt evenemang ska du som kund kontakta KS Biljettservice för instruktion gällande återbetalning. Om arrangör inte bestämmer annat gäller att kund ska kontakta KS Biljettservice senast tre (3) månader efter det inställda evenemanget skulle ägt rum och om så inte sker har kund ej rätt till återbetalning.
Vid inställt evenemang är det respektive arrangör som svarar för villkoren och beslutar om återbetalning av biljettlikvid exklusive serviceavgiften och eventuella distributionsavgifter även om kund lämnar sitt anspråk om återbetalning till KS Biljettservice och utbetalning, efter godkännande av arrangör, sker via Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB. Skulle tvist uppstå i dessa fall är det arrangören (står på evenemangsbiljetten) som är motparten. Vid inställt evenemang återbetalas ej service- och distributionsavgifter. Eventuella återbetalningskostnader för utlandsbetalning kommer att dras av från återbetalningen.

För dig som näringsidkare
Näringsidkare eller ombud för näringsidkare, får endast efter godkännande av KS Biljettservice använda E-handelsplattformen för att köpa biljetter för vidare distribution i kommersiellt syfte. För näringsidkare som godkänts gäller separata villkor för reklamation och återköp av biljetter enligt överenskommelse med KS Biljettservice.
Biljetter får inte användas i kommersiellt syfte eller erbjudas i tävlingar utan skriftligt medgivande från KS Biljettservice och/eller eventuell extern arrangör.

Immateriella rättigheter
Allt material (varumärken, texter, bilder med mera) som används på E-handelsplattformen, tillhör Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB eller någon av våra samarbetspartners. Det är inte tillåtet att sprida eller dela dessa immateriella rättigheter utan vårt godkännande.
E-handelsplattformen och de biljetter som förmedlas får inte justeras, kopieras eller distribueras under några andra omständigheter än vad som framgår av dessa villkor eller efter skriftligt godkännande av oss.

Personuppgiftshantering
Vi behöver samla in vissa uppgifter som är, eller blir, direkt kopplade till dig som köpare (”Personuppgifter”) för att kunna förmedla biljetter på ett tryggt, smidigt och kvalitativt sätt. När du genomför köp via E-handelsplattformen, samtycker du till att vi samlar in följande Personuppgifter:
Förnamn och efternamn
Postadress
Telefonnummer
E-postadress
Leverans-, betalnings- och inköpsuppgifter

Om du är yngre än 18 år och skapar ett Användarkonto på vår E-handelsplattform, förutsätter vi att din vårdnadshavare samtycker till vår behandling av dina personuppgifter.
Kalmarsalen är ensam ägare till den personliga information som samlas in. Vi säljer inte denna information vidare till andra företag. Däremot kan vi ge dina uppgifter vidare till exempelvis extern arrangör för evenemanget du köpt biljett till via ex säljlistor, om det krävs för att förmedla en tjänst eller produkt (exempelvis distribution, tryckeri och återförsäljare) eller till myndighet med stöd av lag eller myndighetsbeslut.

Syften med personuppgiftsbehandling
Vårt syfte med att behandla dina Personuppgifter är i första hand att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund, såsom att exempelvis tillhandahålla biljetter och per e-post skicka information och uppdateringar om det evenemang du köpt biljett till. Utöver detta har vi vissa kompletterande syften, såsom:

Förbättring och anpassning av vår verksamhet och kundupplevelse.

Marknadsföring och kommunikation för våra evenemang och relaterade produkter, tjänster eller projekt.
Genom att köpa biljetter till evenemang på KS Biljettservice och/eller ha ett Användarkonto samtycker du som kund till att marknadsföring kan ske via e-post, sms och andra digitala kanaler. Du har alltid möjlighet att välja bort sådan kommunikation genom att avregistrera dig i nyhetsbrev eller maila support@ksbiljettservice.se.
För hela KS Biljettservices personuppgiftspolicy vänligen besök hemsidan.

Support och tillgänglighet
Vår målsättning är att besvara frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga. Tidsangivelsen gäller endast under vardagar och för förfrågningar som avser redan utförda köp och beställningar. I de fall vi inte besvarat din e-post inom 48 timmar meddelar vi dig om fördröjningen och orsaken till denna. Vid svårare supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc. kan handläggningstiden vara längre.

Force majeure
Om KS Biljettservice till följd av force majeure såsom krig, upplopp, brand, naturkatastrofer (som översvämning, orkan, jordbävning), strejk, nya lagar som förbjuder fullföljandet av avtalet, eller liknande omständigheter hindras att fullfölja sina åtaganden enligt detta avtal har KS Biljettservice rätt att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd varken till konsument eller näringsidkare.
I samtliga fall där biljetter sålts till inställda/flyttade evenemang pga. force majeure är det respektive arrangör som svarar gällande och för återbetalning av biljettlikvid exklusive serviceavgift och eventuell distributionsavgift även om kund lämnar sitt anspråk om återbetalning till KS Biljettservice och utbetalning, vid godkänt, sker via Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB. Skulle tvist uppstå i dessa fall är det arrangören (står på evenemangsbiljetten) som är motparten. Serviceavgiften och eventuella distributionsavgifter återbetalas inte.

Tvister
Vid tvister där Kalmarsalen är motpart och som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer vid tvister. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr.
För information om vilka rättigheter du har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Kan vi göra något bättre?
Vi är alltid öppna för återkoppling gällande vår verksamhet och tar tacksamt emot din upplevelse som kund inklusive förbättringsmöjligheter. Mejla till: support@ksbiljettservice.se och skriv ditt ärende så utförligt du kan och lämna gärna mobilnummer så vi kan ringa dig.

Tack för att du tog dig tid att läsa igenom våra villkor.
Dessa villkor skrevs den 2023-02-08. Köp av biljetter som skedde innan det datumet hänvisas till köpevillkoren på kalmarsalen.se.

PRESENTKORT

Allmänt
Dessa villkor gäller vid köp av KS Biljettservice presentkort via e-handelsplattformen KS Biljettservice (nedan även kallad E-handelsplattform) vilken ägs och drivs av Kalmarsalen Konferens och Evenemang AB samt över disk i Kalmarsalens biljettkassa.

Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB lägger upp evenemang på KS Biljettservice och säljer som ombud för externa arrangörer d.v.s. för arrangörens räkning i arrangörens namn. KS Biljettservice presentkort gäller endast vid köp av biljett till evenemang på KS Biljettservice samt kringprodukter sålda via E-handelsplattformen KS Biljettservice.

Genom köp av presentkort via ovan nämnda köpkanaler godkänner du dessa villkor och bekräftar därmed att du är minst 18 år gammal och/eller i övrigt behörig att ingå avtal om köp, samt att du har läst och förstått dessa villkor och samtycker till vår personuppgiftshantering.

Dessa villkor är underkastat rättsreglerna i svensk lagstiftning.

Presentkortsköp via KS Biljettservice (E-handelsplattformen)
När du köper presentkort via KS Biljettservice, skapar ett konto (”Användarkonto”), fyller i dina uppgifter och klickar i rutan där det står "Jag godkänner köpevillkor samt personuppgiftspolicy”, så accepterar du dessa villkor och ger ditt samtycke till att vi sparar dina personuppgifter.
E-handelsplattformen är utformad för privat bruk och riktar sig huvudsakligen till privatpersoner (konsumenter) eller särskilt godkända näringsidkare. Det är därmed förbjudet att utnyttja Användarkontot för kommersiellt bruk.

Köp som strider mot KS Biljettservice villkor
Vi förbehåller oss rätten att avsluta en användares Användarkonto, stänga av användaren och neka användaren presentkortsköp om användaren bryter mot dessa villkor. Vid makuleringar på grund av att användaren brutit mot dessa villkor återbetalas inte eventuella distributions- och leveransavgifter.

Allmänt om KS Biljettservices Presentkort
Om du köpt ditt presentkort online på ksbiljettservice.se och vid köp skapat en användare finner du alltid ditt digitala presentkort när du loggar in. Om du däremot köpt presentkortet över disk i biljettkassan på Kalmarsalen kan vi tyvärr inte ersätta kortet. Vi ersätter inte stulna kort eller kort som används av någon för dig obehörig person då korten är möjliga att ge vidare till annan person.
Presentkortet får ej kopieras eller på annat sätt användas flera gånger.
Du får inte förändra, förvanska eller dölja information (såsom exempelvis pris) som är angivet på presentkortet.
Det går inte att köpa nytt presentkort med ett annat presentkort.
Det går inte att förlänga giltighetstiden på ett presentkort.
Det går inte att lösa in presentkort mot kontanter.

Saldo samt giltighetstid
Du kan kontrollera andelen oanvända medel som du har kvar på ditt presentkort genom att besöka www.ksbiljettservice.se och gå in på Presentkort. Du behöver ha ditt kortnummer samt pin på presentkortet tillgängligt.

Presentkortet är giltigt i 24 månader från inköpsdatum.

Presentkortet är aktiverat och klart för användning direkt efter ditt köp.

När väl 24 månader har passerat sedan presentkortets inköpsdatum kommer du inte att kunna använda ditt presentkort igen (även om hela eller delar av värdet som laddats vid inköpstillfället kvarstår på kortet), och du kommer inte heller kunna begära någon återbetalning av oanvänt värde som kvarstår på kortet.

Vid presentkortets förfallodatum förloras oanvänt värde som kvarstår på presentkortet.

Immateriella rättigheter
Allt material (varumärken, texter, bilder med mera) som används på E-handelsplattformen, tillhör Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB eller någon av våra samarbetspartners. Det är inte tillåtet att sprida eller dela dessa immateriella rättigheter utan vårt godkännande.

E-handelsplattformen och de presentkort som säljs får inte justeras, kopieras eller distribueras under några andra omständigheter än vad som framgår av dessa villkor eller efter skriftligt godkännande av oss.

Personuppgiftshantering
Vi behöver samla in vissa uppgifter som är, eller blir, direkt kopplade till dig som köpare (”Personuppgifter”) för att kunna förmedla ditt presentkort på ett tryggt, smidigt och kvalitativt sätt. När du genomför köp via E-handelsplattformen, samtycker du till att vi samlar in bla följande personuppgifter:
Förnamn och efternamn
Postadress
Telefonnummer
E-postadress
Leverans-, betalnings- och inköpsuppgifter

Om du är yngre än 18 år och skapar ett Användarkonto på vår E-handelsplattform, förutsätter vi att din vårdnadshavare samtycker till vår behandling av dina personuppgifter.
Kalmarsalen är ensam ägare till den personliga information som samlas in. Vi säljer inte denna information vidare till andra företag. Däremot kan vi ge dina uppgifter vidare om det krävs för att förmedla en tjänst eller produkt (exempelvis distribution, tryckeri och återförsäljare) eller till myndighet med stöd av lag eller myndighetsbeslut.

Syften med personuppgiftsbehandling
Vårt syfte med att behandla dina personuppgifter är i första hand att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund, såsom att exempelvis tillhandahålla presentkort.
Utöver detta har vi vissa kompletterande syften, såsom:

Förbättring och anpassning av vår verksamhet och kundupplevelse.

Marknadsföring och kommunikation för våra evenemang och relaterade produkter, tjänster eller projekt.
Genom att köpa presentkort på KS Biljettservice och/eller ha ett Användarkonto samtycker du som kund till att marknadsföring kan ske från KS Biljettservice via e-post, sms och andra digitala kanaler. Du har alltid möjlighet att välja bort sådan kommunikation genom att avregistrera dig i nyhetsbrev eller maila support@ksbiljettservice.se.
För hela KS Biljettservices personuppgiftspolicy vänligen besök hemsidan www.ksbiljettservice.se.

Support och tillgänglighet
Vår målsättning är att besvara frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga. Tidsangivelsen gäller endast under vardagar och för förfrågningar som avser redan utförda köp och beställningar. I de fall vi inte besvarat din e-post inom 48 timmar meddelar vi dig om fördröjningen och orsaken till denna. Vid svårare supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc. kan handläggningstiden vara längre.

Force majeure
Om KS Biljettservice till följd av force majeure såsom krig, upplopp, brand, naturkatastrofer (som översvämning, orkan, jordbävning), strejk, nya lagar som förbjuder fullföljandet av avtalet, eller liknande omständigheter hindras att fullfölja sina åtaganden enligt detta avtal har KS Biljettservice rätt att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd varken till konsument eller näringsidkare.
Serviceavgiften och eventuella distributionsavgifter återbetalas inte.

Tvister
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer vid tvister. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr.
För information om vilka rättigheter du har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Kontaktinformation
Kalmarsalen Konferens & Evenemang AB
Skeppsbrogatan 49, 392 31 Kalmar
Telefon: 0480-42 10 10, support@ksbiljettservice.se
Org.nr: 556730 – 4265

Kan vi göra något bättre?
Vi är alltid öppna för återkoppling gällande vår verksamhet och tar tacksamt emot din upplevelse som kund inklusive förbättringsmöjligheter. Mejla till: support@ksbiljettservice.se och skriv ditt ärende så utförligt du kan och lämna gärna mobilnummer så vi kan ringa dig.

Tack för att du tog dig tid att läsa igenom våra villkor.

Dessa villkor uppdaterades: 2023-02-10.